Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2021. december 23., csütörtök

Zserbó (nagymamám receptje alapján)

Anyukámnál lapozgattam a régi süteményes füzetet és rátaláltam egy zserbó receptre, nagymamám receptjére. Láttam, hogy ez nem az a recept, amit Anyukámtól tanultam. Állítom Anyu zserbójának nincs pára, de elhatároztam, hogy idén karácsonykor mégis, kipróbálom Gizi mama receptjét, és ez alapján  fogom süti a zserbót. Főleg azért,  mert drága mamám minden süteménye egy csoda volt,  Annak idején Ő volt az, aki bevezetett a sütik csodás világába. A sütés alapjait tőle tanultam. Aztán hirtelen itt maradtunk nélküle.... De nem maradtam tanító nélkül, mert a csodásan sütő és főző anyukám átvette a stafétát, és tőle tanultam tovább. A másik ok, amiért erre a receptre esett a választásom,  mert nem margarinnal, hanem zsírral készül a tészta. Ha lehet választani én inkább a zsírt használom, mint a margarint. Sokkal omlósabbak vele a tészták. És talán mégsem olyan egészségtelen az a fránya zsír...
És valóban finom lett a zserbóm, örülök, hogy kipróbáltam ezt a régi receptet. Persze a másik sem merül feledésbe, mert az is nagyon finom. Majd váltakozva sütöm, egyszer ezt, máskor azt.

Hozzávalók:
Tésztához:
50 dkg liszt
10 dkg porcukor
20 dkg zsír
1 mokkáskanál sütőpor
2 dkg élesztő
1 dl tej
1-2 evőkanál tejföl
1 egész tojás
2 tojássárgája
csipet só
Töltelékhez:
fél üveg baracklekvár
35 dkg dió
25 dkg kristálycukor
Tetejére:
10 dkg étcsoki


A langyos tejben elkeverünk 1 kanál cukrot és felfuttatjuk az élesztőt. A liszthez hozzáadjuk a maradék porcukrot, a csipet sót és a sütőport, majd elmorzsoljuk benne a zsírt. Hozzáöntjük a felfuttatott élesztőt, a tejfölt, a tojásokat és rugalmas tésztává gyúrjuk.
A darált diót összekeverjük a cukorral, és két részre osztjuk. A tésztából 3 cipót készítünk.
Egy 28x35 cm-es tepsit alaposan kizsírozunk, és a tészta 1/3 részét akkora lappá nyújtjuk, amely befedi a tepsit. A lapra kenünk 6-7 evőkanál lekvárt és rászórjuk a cukrozott dió felét. Befedjük a második lappal megtöltjük, majd betakarjuk a harmadik lappal. 
Egy órán keresztül langyos helyen pihentetjük. A sütőt 170 fokosra előmelegítjük. A megkelt tésztát néhány helyen hústűvel jó mélyen megszurkáljuk, és az előmelegített sütőben aranybarnára sütjük.
Ha kihűlt a tészta csokimázzal bevonjuk a tetejét.


Jó sütést kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése