Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2018. január 14., vasárnap

"Piri-piri" csirke, vagy valami hasonló... csípős csirke zöldség ágyon

Egyik este, amikor volt egy kicsi időm, bekapcsoltam a tv-t - tudni kell, hogy nem vagyok nagy tv néző - de semmi olyan műsor nem volt, ami megragadta volna a figyelmemet. Na ilyenkor szoktam a Chili tv-re - bocsánat most már LiChi tv-re - kapcsolni. Ezt a műsort, amelyben egy holland szakács főz még nem láttam, de amit készített rögtön megragadta a fantáziámat. Piri-piri csirkét sütött, ami egy autentikus portugál étel. Címszavakba leírtam a receptet, de inkább úgy döntöttem mielőtt elkészítem, megnézem az interneten is, nehogy nagy bakit csináljak. És ekkor láttam beigazolódni azt az örök érvényű mondást, hogy ahány ház, annyi szokás. Legalább 15-20 féle változatot találtam az első keresés eredményeként. Találkoztam olyan leírással, amelyik mégcsak köszönő viszonyban sem volt azzal az étellel, aminek az elkészítését láttam. Egy közös dolog azonban mindegyikben volt a piri-piri paprika, ami mint megtudtam, egy Afrikából származó igen erős paprikafajta. Gondolom nem minden kis zöldségesnél vagy közértben árulnak piri-piri paprikát, így jobb híján nekem maradt a chili paprika. Szóval a rengeteg autentikus - mert ugye ez mindegyikhez oda volt írva, hogy ez az egyetlen és eredeti - elkészítési mód  közül nekem az maradt a legszimpatikusabb, amit a tv-ben láttam. Lehet, hogy ez nem is piri-piri csirke, csak egyszerűen csípős csirke zöldségágyon sütve. Igen azt hiszem ez a legtalálóbb név rá. De azt hiszem a legfontosabb, hogy finom legyen, és nem az hogy minek nevezzük.
 
 
Hozzávalók:
3 csirke comb
1-1 piros, sárga és zöld kaliforniai paprika
10-12 koktél paradicsom
2 lilahagyma
3 gerezd fokhagyma
bors
5-6 szem koriander mag
1 chili paprika, esetleg zöld hegyes erős paprika vagy 1 mokkáskanál chili pehely
fél citrom leve
olívaolaj
 
 
Először a csirke pácot készítjük el. A chilit  és a fokhagymát nagyon apró kockákra vágjuk. Frissen őrölt borsot és sót adunk hozzá. Bele csavarjuk a citrom levét és az olajat.
A combokat szétvágjuk, és kissé beirdaljuk mind a két oldalukat, majd alaposan bekenjük páccal. 
 
 
Tepsibe tesszük a combokat és  mellé tesszük nagyobb darabokra vágott szines paprikát,  koktélparadicsomot, és a cikkekre vágott lilahagymát. Kicsit megsózzuk, kevés olajat csorgatunk rá.
 
 
Lefedjük alufóliával és légkeveréssel, 170 fokon kb. 1 órán keresztül sütjük.
 
 
Ekkor levesszük róla a fóliát és kb. 20 perc alatt megpirítjuk a csirkét.
 
 
Nagyon finom lett! Biztosan belekerül a családi repertoárba.
Rizs körettel készítettem, de legközelebb cikkekre vágott steak krumplival fogom megcsinálni.
Gondoltam, hogy jó lesz ez az étel, mert a tv-ben nagyon jól nézett ki, de felül múlta a várakozásomat. Sokkal finomabb mint azt vártam, és az elkészítése is nagyon egyszerű.
 
 
Nagyon jó étvágyat kívánok hozzá!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése