Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2018. január 10., szerda

Sajtos - sonkás rakott tészta


Még mindig az ünnepi hús és édes sütemény dömping hatása alatt vagyok. Az elmúlt bő három hétben annyi nehéz ételt, és édes süteményt ettünk, hogy jól esett, egy finom sajtos - sonkás tészta. Egyébként is szeretjük a tésztát és a sajtot is, így együtt meg főleg.
 


Egyszerű étel, mégis nagyon jól variálható. Penne tésztából készítettem, mert ebből a legszaftosabb, de fodros kockából is szoktam készíteni, és abból is ugyan olyan finom. Én azért készítem, durum tésztából, mert azt nem "lehet" szétfőzni, és sokkal masszívabb a belőle készült étel. Természetesen tojásos tésztából, vagy szines tésztából  is főzhetjük.
A sonkát helyettesíthetjük, pirított virslivel vagy bacon kockákkal. A sajtnak sem kell feltétlenül egy félének lenni. Minél több fajta van benne, annál ízletesebb. Én most a maradék gouda és füstölt edami sajtot használtam fel. Aki szereti zöldfűszerekkel is megbolondíthatja. Én általában petrezselyem zöldéjét teszek bele, de a mostani főzés során ez kimaradt az ételből.
 

Ugye milyen változatosan elkészíthető? Ezen kívül gyorsan készen van, amíg fő a tészta elkészül a mártás, a többi pedig már a sütő dolga.
 
 
Hozzávalók:
35 dkg pene tészta
2 tojás
2 dl tejföl
5 dkg puha vaj
10 dkg sajt
20 dkg gépsonka
bors
15 dkg sajt
(esetleg petrezselyem)
 
 
Amíg kifőzzük a tésztát, elkészítjük a mártást. A vajat habosra keverjük a tojások sárgájával, hozzákeverjük a tejfölt. Ízesítjük sóval, borssal és ha szeretjük, akkor apróra vágott petrezselyemmel. Belekeverjük az apró kockára vágott gépsonkát és a reszelt sajt felét. A tojásfehérjéből habot verünk és óvatosan a tojásos masszához forgatjuk.
A tésztát leszűrjük, alaposan lecsöpögtetjük és a tojásos-tejfölös masszához keverjük.
Egy tűzálló tálat kikenünk vajjal és beleöntjük a tésztát, a tetejére szórjuk a reszelt sajtot és 160 fokra előmelegített légkeveréses sütőben addig sütjük, amíg a beleszúrt massza már nem folyik, de még lágy, és a tetején pirulni kezd a sajt.
 
 
Jó étvágyat kívánok hozzá!
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése