Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2018. március 15., csütörtök

Chilis bab

A hosszú hétvége első napjára valami gyors ebédet terveztem, mert reménykedtem, hogy szép idő lesz, és a kertben lehet majd egy kicsit tevékenykedni. Sajnos a kertészkedés  az eső miatt nem jött össze, a gyors ebéd viszont igen. Chilis babot készítettem.  Két szempontból is erre az ételre esett a választásom. Az első szempont, hogy tele van kukoricával, ami az egyik nagy kedvencem, a második pedig hogy gyorsan elkészül. Régebben amikor ezt az ételt főztem, mindig  Chilis bab fűszerkeveréket használtam hozzá, de egyszer megnéztem az egyik tasakot, hogy milyen fűszerek vannak benne. Valamennyi hozzávaló meg található volt az én konyhámban is,  azóta midig  saját magam vegyítem a fűszereket. Így sokkal inkább tudom a saját ízlésünk szerint fűszerezni, a húst. Csak annyira erős, borsos, fokhagymás, ahogyan mi szeretjük. Érdemes kipróbálni! 😉
 
 
Hozzávalók:
50 dkg darált hús
1 fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
bors
chili pehely
cayenne bors
oregáno
római kömény
2 evőkanál paradicsompüré
3 dl paradicsomlé
1 kávés kanál cukor (el is hagyható)
1 doboz vörösbab konzerv
1 doboz csemegekukorica konzerv
 
 
A hagymát nagyon apró kockára vágjuk és kevés olajon vagy zsíron megdinszteljük, hozzáadjuk a zúzott fokhagymát. Éppen csak összekeverjük, hogy ne égjen meg a fokhagyma, és  rátesszük a darált húst. Ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, ízesítjük  chilivel,   cayenne borssal, morzsolt oregánoval és késhegynyi római köménnyel. Ezzel a fűszerrel vigyázzunk, mert nagyon intenzív az íze.
Összepirítjuk a húst a fűszerekkel. Amikor kezd pirulni, hozzáadjuk a paradicsompürét és egy kicsit lepirítjuk, és felöntjük kevés vízzel, vagy  paradicsomlével - attól függően, hogy mennyire szeretjük paradicsomosan. Amikor teljesen puha a hús hozzáöntjük a leszűrt babot és kukoricát. Megkóstoljuk és ha szükséges utána fűszerezünk, ha nagyon savanyúnak találjuk a szószt egy kevés cukorral lágyíthatunk az ízén.
Alaposan összeforraljuk.
 
 
Sült krumplival, rizzsel, vagy friss kenyérrel tálaljuk. Jó étvágyat kívánok hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése