Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2018. március 31., szombat

Kaszinótojás és tormás sonkatekercs

Szeretem a húsvétot, mert a tavasz ilyenkor  már visszavonhatatlanul megérkezik. Na jó az idei év kivétel, hiszen ma is egész nap szakad az eső. Az a néhány virág, amely a hideg ellenére mégis kibontotta szirmait, fázósan reszketett a szélben és esőben. De bizakodó vagyok, hogy hamarosan csak megérkezik az igazi jó idő.
A másik szempont, ami miatt szeretem a húsvétot a család, nálunk még mindig családi ünnep a Húsvét. Nem vagyok hajlandó ilyenkor se wellnessezni, sem kirándulni, ezek a napok a családomé. Én azon kevesek közé tartozom, aki sajnálja, hogy vége a locsolkodásnak. Persze nem a sok kölni, összevissza illata hiányzik, hanem az, hogy összejönnek a rokonok, kedves ismerősök, szomszédok, beszélgetnek, jókat esznek. Nem csak a Facebookon, vagy e-mailban köszöntik egymást, hanem személyesen is. Ez hiányzik nekem. Úgyhogy, holnapra a családi reggelire és a hétfői locsolkodó várásra elkészítettem egy adag kaszinótojást és tormás sonkatekercset.
 
 
Hozzávalók:
Sonkatekercshez:
30 dkg vékonyra szeletelt gépsonka
5+10 dkg vaj
2 púpozott evőkanál liszt
2,5 dl tej
só  
10 dkg reszelt torma
Kaszinótojáshoz: (10 db)
10 tojás
10 dkg vaj
1 evőkanál majonéz
1 evőkanál tejföl
fél evőkanál mustár
bors
 

Először elkészítjük a besamelmártást. 5 dkg vajat felmelegítünk, beleszórjuk a lisztet és nagyon világosra pirítjuk, majd felöntjük a tejjel és sűrű mártást főzünk belőle. A maradék 10 dkg vajat habosra keverjük, a kihűlt besamelhez keverjük, tormával és sóval ízesítjük.
A krémet habzsákba tesszük és újnyi vastagon a sonkaszeletekre nyomjuk, majd roládokat formázunk belőle.
A kaszinótojáshoz félbe vágjuk a tojásokat. A kikaparjuk a sárgájukat, hozzáadjuk a vajat, a majonézt, a tejfölt, és habosra keverjük. Ízesítjük sóval, borssal és mustárral.
A krémet habzsákba töltjük és a tojások üregébe töltjük.
Egy szép tálra rendezzük a tekercseket és a tojásokat. Szokás franciasaláta alapra tenni a sonkát és a tojást, én viszont jobban szeretem külön tálon kínálni a salátát.
 
 
Nagyon jó étvágyat kívánok hozzá! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése