Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2018. március 20., kedd

Tarja savanyú káposzta ágyon sütve

Beköszöntött a tél, pedig már a tavasznak kellene jönni. A múlt héten, reggelente már olyan szépen csicseregtek a madarak, és napközben olyan csodás, szép idő volt, azt hittem visszavonhatatlanul itt a tavasz. Erre tessék, a Sándorok, Józsefek nem figyeltek oda és összekeverték a meleget tartalmazó zsákot, Holle anyó párnájával....  Hihetetlen, hogy március közepén ekkora hó van. A mi családunkban van Sándor is, és József is, gondolkodtam, hogy büntetésből nem kapnak ünnepi ebédet névnapjukra, de aztán mégis  készítettem nekik egy igazi téli testet-lelket melengető ételt, egy jó nagy adag savanyú káposzta ágyon sült tarját.
Holnap lesz Benedek napja, remélem ő megmenti a "fiúk" becsületét, és végre elhozza a meleget!


Hozzávalók:
60 dkg savanyú káposzta
1 kg tarja
2-3 gerezd fokhagyma
bors
borsikafű
fűszerpaprika
majoranna
őrölt kömény
3-4 vékony szelet füstölt szalonna
10 dkg füstölt kolbász
olívaolaj
1 evőkanál sertészsír





Nagyon szeretem ezt az ételt, mert csak össze kell rakni, és egyben elkészül a hús, a köret egy része, már csak egy jó adag krumplit kell hozzá sütni vagy főzni...ki hogyan szereti. Én pici rozmaringgal, sóval, borssal ízesített tepsis krumplival tálaltam.


Nagyon jó étvágyat kívánok hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése