Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2019. június 5., szerda

Bodzavirágos palacsinta

Szokásomhoz híven, az idén is rengeteg bodzaszörpöt készítettem, és miközben a virágokat tisztogattam, azon elmélkedtem, mit készíthetnék még belőle. Emlékszem egy munkatársam - vagy ezer évvel ezelőtt - készített, sűrű palacsintatésztába bundázott bodzavirágot. Finom volt, de emlékeim szerint a virágszára zavart, furcsa volt. Gondoltam, ezt simán ki tudom küszöbölni, ha a virágokat lemorzsolom, és azokkal dúsítom  palacsinta tésztáját. És az ötlet bevált, ízletes, kissé pikáns palacsinták kerültek ki a sütőből. Mivel tejföl is van a tésztájában különösen finomak, puhák lesznek a palacsinták.
Tölthetjük lekvárral, krémmel, vagy amit éppen kívánunk. Én most egy kicsit időszűkében voltam, ezért töltöttem ezzel a "gyári"krémmel, de legközelebb  házi vaníliakrémmel fogom készíteni. Sőt, ahogy most írom a receptet, elképzelem milyen lehet zamatos eper lekvárral, vagy epres túrókrémmel. Ó Istenem, szinte érzem az ízét. hamarosan fogok eperlekvárt főzni, és biztos, hogy sütök majd néhány bodzavirágos palacsintát is, hogy ellenőrizzem valóban olyan e, ahogy elképzeltem.


Hozzávalók:
4 tojás
2 evőkanál cukor
csipet só
25 evőkanál liszt (kb. 40 dkg)
4 evőkanál tejföl
2 evőkanál étolaj
kb. 4 dl tej
kb. 4 dl szódavíz
1 marék száráról lemorzsolt bodzavirág
fél citrom reszelt héja


A tojásokat szétválasztjuk. A sárgáját kikeverjük a cukorral és a tejföllel, beletesszük a csipet sót, a lisztet, a citromhéjat, majd fokozatosan a tejet, és a szódavizet. Amikor szép sima, egynemű a tészta, hozzákeverjük a virágot és az étolajat. Legvégül laza mozdulatokkal hozzáadjuk a tojáshabot. Egy kicsit sűrűbb tésztát kell kapnunk, mint a szokásos palacsinta tészta. 


Megsütjük a palacsintákat, lekvárral, vaníliakrémmel és eper darabokkal töltjük, tejszínhabbal díszítjük. Ennek csak a fantáziánk szab határt.
A palacsintához megadott tej és szódavíz mennyisége csak irányadó, mert nagymértékben függ a liszt minőségétől.


Jó palacsintázást kívánok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése