Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2019. június 24., hétfő

Citromos álomsüti

Egyik kedves ismerősömmel arról beszélgettünk, hogy ebben a hőségben milyen praktikákkal próbáljuk meg áthidalni, hogy  órákig álldogáljunk a forró konyhában. Már én is bevetettem minden létező megoldást, a kora reggeli vagy késő esti főzést, a ventilátort, ripsz-ropsz ételeket, de az igazi megoldást még nem találtam meg. Persze vannak  napok, amikor valami gyorsan elkészülő étel kerül az asztalra, de mint már korábban is mondtam igazi konyha-bolond vagyok, és  egy finom étel vagy süti elkészítése érdekében fittyet hányok a melegre. Persze aztán panaszkodok, hogy mekkora a hőség, csak én vagyok ilyen őrült, hogy órákig a konyhában dunsztolódok. Ez azonban csak pillanatnyi önsajnálat, mert az alkotás öröme sokkal nagyobb bennem, mint a meleg elleni felháborodás.
De hétvégén tényleg egy olyan desszertet készítettem, amihez még csak a sütő közelébe sem kellett mennem. Inkább a hűtőszekrényé volt a főszerep.
Szóval, a múlt heti beszélgetésem során kedves ismerősöm említette az Citromos álomsütit. És akkor villant be, hogy ezt én is ismerem, és milyen régen csináltam. Ez tényleg igazi nyári desszert. Savanykás, hűsítő, könnyű, gyorsan elkészül. Minden olyasmi elmondható róla, ami az elkészítésére ösztökél. A hétvégi terv egyébként meggyes pite volt, - mert most nyakig vagyunk a meggy befőzésbe - ezt cseréltem le a citromos sütire. De nem bántam meg a cserét, és különben is majd a héten valami jó laktató leves mellé sütök egy jó nagy tepsi meggyes sütit...... úgyis jön megint a hőség...... 😄


Hozzávalók:
25 dkg babapiskóta
2 citrom leve
5 dl növényi habalap (Hulala) vagy tejszín
5 dl tejföl
ízlés szerint porcukor (5 evőkanál)


A tejfölbe belekeverjük a porcukrot és a citrom levét. A habot felverjük és összekeverjük a tejföllel. Megkóstoljuk, és ha úgy érezzük, tegyünk bele még cukrot. 
(Ha tejszínnel készítjük, akkor  2 csomag habfixálót és több cukrot kell beletenni. A növényi habok édesítettek, a tejszín viszont nem.)


Egy üvegtál, vagy tepsi alját rakjuk ki a babapiskóta felével és rákenjük a krém felét. Erre ismét egy sor piskóta, majd egy sor krém kerül, és már készen is van a fantasztikusan finom süti. Néhány órára tegyük hűtőszekrénybe, hogy a piskóta megpuhuljon, a krém pedig kellően besűrűsödjön.
A tetejét citromfű levélkékkel és citrom karikákkal díszítjük. (Még csinosabb, ha hagyunk egy kis krémet, és abból nyomunk rá, krémrózsákat.)


Jó étvágyat kívánok hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése