Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2018. október 17., szerda

Almás mini zabpalacsinta

Egy olyan édesség receptjével készültem most nektek, aminek az elkészítése valóban nem több mint 15-20 perc. És ez az idő az előkészületet és a mosogatást is tartalmazza. Nagy előnye, az előbb említetteken felül, hogy nincs tele cukorral, bőven van benne rost és gyümölcs. Frissen is, és hidegen is nagyon finom. Így "naturan" is nagyon finom, de egy kis lekvárral, vagy tejszínhabbal tovább bolondíthatjuk. Persze akkor már nem annyira "egészséges", viszont csuda finom.  Így aztán mindenki olyan formában eszi, ahogy neki tetszik.
A lányomtól lestem el a készítését. A két picurnak szokott reggelire sütni ilyen kis palacsintákat. Mióta "megtanultam" a receptet,  én is egyre gyakrabban készítem magamnak, és persze, az én nagy gyerekeimnek is, csak úgy nasinak, természetesen akkor nem ebből a mennyiségből.
 
 
Hozzávalók:
2 tojás
4 kanál zabliszt
1 teáskanál méz
csipetnyi só
2 alma
fél mokkáskanál fahéj
 
 
A tojást elhabarjuk, bele tesszük a sót, a mézet és a zablisztet.
A hámozott almát nagylyukú reszelőn lereszeljük, és a tésztához keverjük.
Egy serpenyőt vékonyan megkenünk kevés olajjal, és a tésztából kis halmokat teszünk bele. Kanállal kicsit ellapogatjuk a tésztát és néhány perc alatt mind a két oldalát megsütjük.
 
 
Azonnal tálalhatjuk friss gyümölccsel, lekvárral, tejszínhabbal, porcukorral, de ha vigyázunk a kalóriákkal, akkor csak úgy magában, hiszen a méztől és az almától elég édes.
Ebből a mennyiségből 10-11 mini palacsinta készíthető.
Ha nincs otthon zabliszt csak zabpehely, akkor azt daráljátok finomra, tökéletes  lesz azzal is.
 
 
Jó étvágyat kívánok hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése