Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2018. október 27., szombat

Lasagne

A múlt hétvégén azt gondoltam, egy jó ideig nem akarok tésztát enni, főleg nem pizzát, makarónit, spagettit, gnocchit. Aztán eltelt néhány nap és rájöttem, hogy mégis tésztát szeretnék enni..... mondjuk lasagnét. A családban nem én vagyok a fő lasagne készítő, hanem Niki, a lányom. Ő nem csak a hagyományos, húsos, paradicsomos, besameles lasagnét készít, hanem különféle zöldséges változatokat is. De én most a régi jól bevált fajtát kívántam.  Azt hiszem, ha így haladok előbb utóbb az én lasagném is olyan finom lesz mint Nikimé. Igaz a tésztát nem én készítem, de így is nagyon jó lett.
 

Hozzávalók:
Tésztához:
50 dkg lasagne lap
Szószhoz:
50 dkg darált hús
1 fej hagyma
1 gerezd fokhagyma
2-3 evőkanál olaj
1 kicsi doboz sűrített paradicsom
1 liter házi paradicsomlé
bors
oregano
kakukkfű
bazsalikom
Besamelhez:
10 dkg vaj
6 evőkanál liszt
7 dl tej
csipetnyi szerecsendió
10 dkg reszelt sajt
 
 
Először elkészítjük a húsos szószt, majd  a besamelt.
A szószhoz apró kockára vágjuk a hagymát, és 2 evőkanál olajon üvegesre dinszteljük. A  fokhagymát nagyon apróra vágjuk és a dinsztelt hagymához adjuk, majd a darált húst is beletesszük. Ízesítjük sóval, borssal, oreganoval, kakukkfűvel, bazsalikommal és fehéredésig főzzük. Rátesszük a paradicsompürét, kicsit összepirítjuk, felöntjük paradicsomlével, és kevés vízzel. Összeforraljuk, megkóstoljuk, és ha szükséges utána ízesítünk.
A besamelhez felolvasztjuk a vajat, beletesszük a lisztet és világosra pirítjuk. Felöntjük a tejjel, simára keverjük, ízesítjük sóval, szerecsendióval, és sűrű mártássá főzzük.
Egy közepes, 22x33 cm-es tepsit kikenjünk olajjal és kibéleljük tészta lapokkal. Ráterítjük a paradicsomos szósz felét, befedjük egy sor tésztával, amelyre egy sor besamel kerül, majd a rétegezést még egyszer megismételjük. Az utolsó besamel réteget befedjük reszelt sajttal és 170 fokos sütőben kb. 30-40 perc alatt megsütjük.
 
 
Egy kicsit hagyjuk hűlni, majd kockára vágva kínáljuk.
 
 
A besamel tetjére, a reszelt sajt alá tehetünk néhány karika paradicsomot, nagyon feldobja.
Nagyon jó étvágyat kívánok hozzá!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése