Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2020. január 2., csütörtök

Omlósra sült tarja

Néhány hete a lányom küldött egy videót, amelyben Kovács Lázár tarját sütött. Azonnal felkeltette az érdeklődésemet, és el is határoztam, hogy el fogom készíteni. Aztán halogattam, de az idén Új Évkor szakítok a családi hagyománnyal, és a szokásos csülök helyett ezt a sültet készítettem el. Nem volt nagy szilveszteri bulizás itthon, csak szűk családi körben egy kis tévézés, iszogatás, így nem esett nehezemre, hogy reggel időben felkeljek és elkezdjem a hús sütését. Az igazat megvallva, a tényleges munka kb. 15 perc, utána a sütése az, ami hosszadalmas, de az már a sütő dolga. Szóval, a reggeli órákban előkészítettem a húst, és 15 perc múlva már a sütőben volt, én pedig nyugodtan pihenhettem tovább. A hús sütése legalább 5 óra, és ez idő alatt olyan puhára sül a tarja, hogy szétomlik az ember szájában. Ennek a titka pedig az, hogy alacsony hőfokon, órákon keresztül kell sütni. A lényeg az, hogy nem bántam meg, hogy ezt a sültet választottam a csülök helyett. Mindenkinek nagyon ízlett. A menyem csak annyit mondott, " Ez annyira finom, ezt máskor is csináld meg". Ígérem, megfogom!



Hozzávalók:
1,3 - 1,5 kg csontnélküli tarja
1 teáskanál erős Pista paprikakrém
2 teáskanál só
1 evőkanál barnacukor
1 púpozott evőkanál baromfi zsír
6 gerezd fokhagyma
1 fej vöröshagyma
1 nagy szem paradicsom
1 kápia paprika
1 mokkáskanál olíva olaj



A húson kívül az összes hozzávalót - amit kell, kisebb darabokra vágunk - összemixelünk. A szaftból egy ujjnyit egy akkora tepsibe öntünk, amibe pontosan bele fér a hús, és ráöntjük a maradék mártást.
A legalsó sütőrácsra tesszük, és 120 fokon, 2 órán keresztül sütjük. Ekkor megfordítjuk a húst, rákanalazzuk a lefolyt mártást és további 3 órára visszatesszük a sütőbe.
Miután letelt a sütési idő, kivesszük a sütőből és kb. 20 percig pihentetjük, majd éles, vékony pengéjű késsel felszeleteljük.



A visszamaradt szaftot, ha szükséges, kevés sóval ízesítjük. Én rozmaringos sült krumplival és a szafttal tálaltam. Nagyon finom volt.


Jó étvágyat kívánok hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése