Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2022. november 9., szerda

Nudli

Emlékszem az első alkalomra, amikor prézlis nudlit készítettem. Az valódi katasztrófa volt. A lányommal  voltam várandós, és a főzési tudományom elég kezdetleges volt. Akkoriban az internetről még nem hallottunk, csak a szakácskönyvekből, vagy remekül főző anyukától, nagymamától, ismerőstől tudtuk magunkba szívni a főzés tudományát. Nekem volt egy kockás füzetem, Anyukám elmondta az adott étel elkészítési módját, és én abba írtam fel. A nudli készítést is lejegyzeteltem, de főzés során azt nem vettem figyelembe, hogy a krumplit ki kell hűteni, mielőtt hozzáteszem a lisztet. Ennek eredményeként kaptam egy ragacsos masszát, amit úgy akartam orvosolni, hogy újabb adag lisztet tettem bele. De ez nem javított a helyzeten, inkább rontott. A telefonos segítség kizárt volt, mert akkoriban, vidéken a telefon - a vezetékes is, nemhogy a mobil - még ritkaság számba ment. A szomszéd nénihez siettem segítségért, de addigra már menthetetlen volt a tészta. Így az előre megpirított morzsából prézlis meggyes tészta készült, a tészta pedig a kukában landolt.  Megfizettem a tanulópénzt, így legközelebb már arra is figyeltem, hogy hideg legyen a krumpli, és így már a tészta is sikerült. 


Hozzávalók:
1,2 kg krumpli
kb. 40 dkg liszt
1 tojás
1 evőkanál só a főzéshez
Tálaláshoz:
darált mák, darált dió vagy pirított zsemlemorzsa
porcukor


A krumplit kockára vágjuk, és 1 evőkanálnyi sóval puhára főzzük, majd kihűtjük. Hozzákeverjük a lisztet (a megadott mennyiség csak irányadó, mert nagymértékben függ a krumplitól, hogy mennyi lisztet vesz fel!), a tojást és összegyúrjuk. 


A tésztából hüvelykujj vastagságú rudakat készítünk. Egy kicsit meglapítjuk a rudakat, és vékony, 4-5 mm vastagságú nudlikat vágunk ki belőle. Lobogó forró vízbe kifőzzük a tésztát, leöblítjük, lecsöpögtetjük.
Én ilyenkor két részre szedem a tésztát, és az egyik felére kevés étolajat öntök, hogy ne ragadjon össze. Ehhez, a tálaláskor külön kis tálkában kínálom a mákot és a diót, hogy mindenki azt tegyen a "meztelen" nudlira amit kíván. A másik adag tésztát, amire nem öntöttem olajat, a megpirított prézlibe hempergetem.


Jó étvágyat kívánok hozzá!

1 megjegyzés:

  1. Tessék megemlíteni a zsír mennyiségét tán soknak segít

    VálaszTörlés