Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2017. október 12., csütörtök

Bundás alma, ahogy én készítem

A családom nagyon kedveli ezt az almás finomságot, de soha nem tudtam annyit készíteni, amennyi elég lenne. És megmondom őszintén, a karikára vágott almák bundázása és sütése is elég időigényes, "nemszeretem" munka. Ezért egy kicsit átalakítottam a bundás alma receptjét, jobban mondva, leegyszerűsítettem. A sűrű palacsinta tésztába nem egyenként mártogatom bele az alma karikákat, hanem egyszerűen kisebb darabokra vágva keverem bele a masszába.
Ugyanolyan finom és sokkal egyszerűbb az elkészítése. A kissé amorf almás plecsnik nem annyira mutatósak, mint a karikára vágott, bundázott almakarikák, de garantáltan ugyanolyan finomak.


Hozzávalók:
45 dkg liszt
4 tojás
4 dl tej
csipet só
1 evőkanál kristálycukor
5-6 nagyobb alma
A tetejére fahéjas porcukor
 

A tojásokat elkeverjük a cukorral és a sóval, majd hozzáadjuk a lisztet, a tejet és sűrű palacsinta tésztát keverünk belőle. (Olyan sűrűségű legyen mint a méz.) 
Az almákat meghámozzuk, apró darabkákra vágjuk, és a sűrű masszához keverjük.
Egy serpenyőben olajat forrósítunk, és kanállal kis halmokat teszünk a masszából a közepesen forró olajba. Kanállal egy kicsit ellapítjuk az almás tésztát,  és mind két oldalukat aranybarnára sütjük.
A megsült bundás almákat rácson vagy papírtörlőn lecsepegtetjük.
Fahéjas porcukorral megszórva tálaljuk.


A megadott mennyiségek irányadók, ha úgy látjátok, nyugodtan tegyetek bele kicsivel több lisztet, vagy tejet, illetve almát.
A fenti mennyiségből kb. 32-34 db formátlan, ám annál finomabb bundás alma készült.
Nagyon jó étvágyat kívánok hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése