Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2017. október 23., hétfő

Emeletes élvezet

Itt volt a hosszú hétvége, és én semmit nem sütöttem.  A hétvégén két tündérbabánkra Zétire és Zazira vigyáztam. Ez nekem a világ legszebb és legkedvesebb teendője. De nem maradtunk süti nélkül, mert anyukám Női szeszélyéből mi is kaptunk egy jó nagy tányérral. Tegnap este viszont, amikor haza vitték a picurikat, mégis neki láttam egy kis desszertnek, hiszen még egy nap volt a pihenésből, és tudtam, hogy mindenki örülni fog még egy kis nyalánkságnak.
Olyan desszertet választottam, amelynek az elkészítéséhez nem kell a sütőt begyújtani és gyorsan elkészül. A keksz darálástól kezdve a csoki forgács habra szórásig kb.50 perc telt el.

Hozzávalók:
1. réteghez
40 dkg darált keksz
5 dkg porcukor
8 dkg margarin
5 dkg kakaópor
2,5-3 dl tej
2. réteghez
40 dkg túró
5 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor
2,5 dl Hulala hab
3. réteghez
2 csomag vaníliás Aranka krémpor
5 dl tej
4. réteghez
2,5 dl Hulala hab
Tetejére
csoki forgács

 
A darált kekszhez hozzákeverjük a kakaóport, a porcukrot, majd a margarint és a langyos tejet és könnyen nyújtható masszává gyúrjuk.
Egy lapos tálcát megszórunk porcukorral és ujjnyi vastagra nyújtjuk rajta a tésztát.
A túrót összekeverjük a por és vaníliás cukorral. A Hulalát kemény habbá verjük. 2-3 evőknalálnyi habbal meglazítjuk a túrót, majd óvatosan hozzáforgatjuk a többi habot is.
A túrókrémet a kekszes massza tetejére símítuk.
A krémport a tejjel összekeverjük, és robotgéppel kemény krémet kavarunk belőle, és a túrókrém tetejére simítjuk.
A negyedik réteghez kemény habbá verjük a habalapot, és a vaníliás krém tetejére kenjük.
A sütemény tetejét csoki forgáccsal díszítjük.

 
Legelább egy éjszakán át hűtőszekrénybe pihentetjük, másnap tetszőleges formára vágjuk.
Szépen lehet szeletelni, ha a vékony pengéjű kést forró vízbe mártjuk, és úgy szeleteljük vele a süteményt.
Természetesen tejszínhabból is készíthetjük, ekkor kevés porcukor és habfixáló kell a habba, hogy édes és tartós legyen.
A kekszes alap helyett készíthetjük vékony (2 tojásos)  kakaós piskóta lapból is.


Jó süti készítést, madj jó étvágyat kívánok hozzá!

2 megjegyzés:

  1. Mekkora méretre kell nyújtani a kekszes alapot?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én kb. 22x33 cm-es tepsit használtam a sütemény elkészítéséhez.

      Törlés