Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2017. október 13., péntek

Fonott hús

A sertéscombot jól befűszerezve, egészben is megsüthetjük, de most egy kicsit változatosabb módon sütöttem meg combot. Szeletekre vágtam és összefontam a húscsíkokat. Nagyon mutatós és finom sült készült belőle.
 
 
Hozzávalók:
6 nagy szelet sovány sertéscomb
bors
majoranna
borsikafű
2-3 gerezd fokhagyma
sertészsír
 

 
A húst ujjnyi vastagra vágjuk, egy kissé megklopfoljuk, majd minden hússzeletet 3 csíkra vágunk, úgy hogy az egyik vége egyben maradjon.
A fűszereket, a sót és a zúzott fokhagymát 2 evőkanál olajjal összekeverjük és alaposan megkenjük vele a húsokat.
Összefonjuk a húscsíkokat, és a szabad végüket hústűvel összetűzzük.


Egy serpenyőben zsírt hevítünk és a húsfonatokat körbe pirítjuk. Kevés vizet öntünk alá, és puhára pároljuk benne a húst. Ha szükséges még adunk hozzá zsírt és vizet. Amikor puha a hús zsírjára sütjük a húst.
 
 
Én most párolt zöldséggel és rizzsel tálaltam, az omlósra sült húst, de krumplival és savanyúsággal is nagyon finom.
Ha van otthon bacon azt is a hús közé tehetjük, és együtt fonhatjuk vele össze a húst. Nagyon finom ízt ad neki.
Én most szárított fűszereket használtam, de nyáron friss zöldfűszerekkel még finomabb.
 
 
Jó étvágyat kívánok hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése