Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2018. július 9., hétfő

Sajtos cukkini vagy töktócsni

Végre tele a kert zsenge cukkinival, tökkel és kaporral. Ezeket a zsenge zöldségeket millió módon el lehet készíteni, rántva, töltve, rakottasnak, párolva, főzeléknek, lecsónak.....  Most tócsnit készítettem cukkiniból, de ha zsenge főzőtök kerül a kezünk ügyébe abból is elkészíthetjük. Ha nagyon zsengék a zöldségek akkor a magokkal és a héjával együtt reszelhetjük le. Ha egy kicsit nagyobb zöldségből készítjük a tócsnit, amelynek már vannak magjai, akkor azt kaparjuk ki, és a kemény héjat is hámozzuk meg.
Ha finom, laktató, olcsó és egészséges étellel szeretnétek kényeztetni a családotokat, akkor itt az ideje, hogy neki lássatok az elkészítésének. Biztos vagyok benne, hogy a gyerekeknek is ízlik majd. Rizzsel, krumplival, vagy csak úgy magába, majonézzel, vagy kapros tejföllel csuda finom ebédre, vacsorára, vagy csak úgy nassolásnak.
Tudom, hogy sokaknak ellenérzése van a cukkiniból vagy tökből készült ételekkel szemben. Nekem is van ilyen ismerősöm, és egy kis csellel vele is megkóstoltattam a frissen sült tócsnit. Azt mondtam neki, hogy sajtos zöldség ropogóst készítettem.....és  nem is hazudtam, hiszen valóban az.  Persze utána elmondtam neki, hogy mit evett, és el volt ragadtatva, hogy milyen finom. Állítólag, azóta már el is késztette a családjának.
 
 
Hozzávalók:
 50 dkg reszelt cukkini vagy tök
10 dkg reszelt sajt
2 tojás
5-6 evőkanál liszt
kis csokor kapor
fehérbors

 
A cukkinit - ha szükséges meghámozzuk és kikaparjuk a magokat - lereszeljük, és kicsit megsózzuk. Rövid idő után kicsavarjuk. Hozzákeverjük a tojást, a reszelt sajtot és összekeverjük. A lisztet is hozzáadjuk, ízesítjük kevés fehérborssal, kaporral, és ha szükséges sóval. Jól összedolgozzuk. Serpenyőben kevés zsiradékot forrósítunk és evőkanállal segítségével kis halmokat teszünk a serpenyőbe. Kissé ellapogatjuk a halmocskákat és pirosra sütjük mind a két oldalukat.



Tapasztalatom szerint cukkiniból lágyabb lesz a tócsni, de ez az élvezeti értékén semmit nem változtat. 
Nagyon jó étvágyat kívánok hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése