Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2017. december 21., csütörtök

Omlós sós teasütemény

Sokféle sajtos süteményt készítettem már, de régóta kerestem azt a süteményt amelyik, olyan, mint régen a cukrászdákban lehetett kapni. Ma is árulnak ilyen sütiket, de valahogy nem olyan az ízük, mint amire emlékeztem. És végre megvan a keresett íz és állag!
 
 
Karácsonyra azonnal el is készítettem belőle egy jó nagy adagot. Jó sok lett belőle, de biztos nem fogja megérni az ó év búcsúztatót, mert mindenki csipegeti. Azt hiszem, egy dobozkával el kell rejtenem, hogy legalább a karácsonyt megérje.
 
 
Hozzávalók:
Tésztához:
1 kg liszt
2 dl tejföl
25 dkg margarin
30 dkg zsír
3 tojássárgája
2 csapott evőkanál só
3 dkg élesztő
1 dl tej
1 mokkáskanál cukor
Tetejére:
1 tojás
reszelt sajt, köménymag, szezámmag, lenmag, stb.
 
 
A tejben elkeverjük a cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt és felfuttatjuk.
A lisztet elmorzsoljuk a zsírral, a margarinnal, majd hozzáadjuk a tojássárgáját, a sót, a tejfölt, és a megkelt élesztőt. Az alapanyagokból rugalmas tésztát gyúrunk, és egy éjszakán keresztül hűtőszekrénybe pihentetjük.
 
 
Másnak kisujjnyi vastagra nyújtjuk, és 2,5x2,5 cm-es kockákat vágunk belőle. Megkenjük a felvert tojással és ízlés szerint sajttal, vagy magvakkal díszítjük.
170 fokosra előmelegített sütőben szép aranybarnára sütjük.
Késsel is fel lehet vágni, de én pizzaszeletelőt szoktam használni, azzal sokkal egyenletesebben lehet elvágni az apró kockákat.
 
 
 
Jó étvágyat kívánok hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése