Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2017. december 6., szerda

Preckedli - sváb omlós linzer

Minden túlzás nélkül állítom, hogy ez a sütemény a legomlósabb linzer, amelyet valaha ettem, vagy sütöttem. A legtöbb linzernek kell egy kicsi idő, hogy megpuhuljon, ez a sütemény viszont az első pillanattól fogva csodásan omlós. Omlósságát a benne lévő sertészsírnak köszönheti. Olvastam több Preckedli receptet, és gyakori, hogy margarin és zsír keverékével készítik. Ez a recept, amelyet egy idős sváb származású nénitől kaptam, csak zsírt tartalmaz. Próbáltam a margarin - zsír keverékével is megsütni ezt a sütit, nem lett ilyen omlós, így nekem továbbra is a csak zsírt tartalmazó tésztából készül  a tökéletesen omlós keksz.
Már karácsonyra készítettem, ezt a sütit - mert jól sütis dobozban 2-3 hétig is elállna -  de biztos vagyok benne, hogy akárhogy rejtegetem, addig bőven el fog fogyni. Úgyhogy  valószínű, hogy még egy adaggal kell majd sütni, közvetlenül karácsony előtt, hogy tényleg jusson az ünnepi asztalra is.
 
 
Hozzávalók:
50 dkg liszt
25 dkg zsír
17 dkg porcukor
2 tojássárgája
fél citrom leve és reszelt héja
2-3 evőkanál rum
1 evőkanál tejföl
1 csomag sütőpor
csipet só
A tetejére:
1 tojásfehérje
15 dkg darabosra vágott dió
2-3 evőkanál kristálycukor
 
 
A lisztet összekeverjük a sóval, a citrom héjával és a sütőporral, majd elmorzsoljuk benne a zsírt. A tojások sárgáját kikeverjük a cukorral. Ezután összekeverjük a zsírral elmorzsolt liszttel, hozzáadjuk a citrom levét, a rumot, a tejfölt és rugalmas tésztát gyúrunk belőle. Legalább fél órára hideg helyre tesszük, majd lisztezett gyúró deszkán kb. 0,5 cm vastagra nyújtjuk, és virág formákat szaggatunk ki belőle. Mindegyik sütemény tetejét megkenjük az enyhén felvert tojásfehérjével és megszórjuk a kristálycukorral elkevert darabos dióval. Egy tepsit kibélelünk sütőpapírral és beletesszük a tészta virágokat, majd 160 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt világosra sütjük a süteményeket.
 
 
Amit kihűltek azonnal finom omlósak lesznek. Ha szeretitek a jó édes sütiket, porcukorral is szórjátok meg a diós virágok tetejét.


Nagyon jó sütést, majd jó étvágyat kívánok hozzá!

2 megjegyzés:

  1. A kész süteményben a zsír ízét nem érezni ki? Nekem tetszik ez a recept, fogok készíteni egy próbaadagot. A mi családi receptünkben a linzer tészta receptjében vaj szerepel, ezért érdekelne a zsír, mint ízhatás. Zsíros pogácsát szoktam sütni, de az sós.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Altamira! Egyáltalán nem érezni benne a zsírt. Sokkal omlósabb lesz a tészta, mintha vajjal vagy margarinnal készítenéd. Az omlós tészákba sokszor használok zsírt. Ha a receptben zsír van írva és vajjal, vagy margarinnal készíted, ezekből egy kicsivel többet kell használni, mert ezek zsírtaralma alacsonyabb. Remélem nem fogsz csalódni benne, mert nagyon finom. Jól záródó dobozban sokáig omlós marad!

    VálaszTörlés