Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2018. február 8., csütörtök

Vörösáfonyás - nutellás szelet

Az aszalt vörösáfonyának nem tudok ellen állni. Képes vagyok egy egész zacskóval elcsipegetni. De szeretem, ha van itthon aszalt gyümölcs - szilva, barack, mazsola...- hátha kell valami sütibe vagy ételbe. Hogy ne faljam fel, a spájz egyik legmagasabb polcára, egy jókora műanyag dobozba teszem ezeket a kincseket, hogy csak a kis 3 fokos fellépővel érjem el. És ugye milyen jó, hogy ilyen gondosan elraktam most is. Délelőtt lapozgattam az egyik süteményes könyvet és abban találtam ezt a kevert süti receptet. Még a mérleget sem kell elővenni, mert a mérték
Gyorsan meg is sütöttem. Ha annyit mondok, hogy 2 szelet maradt belőle, akkor el tudjátok képzelni, hogy milyen lett.
 
 
Hozzávalók:
3 tojás
6 evőkanál kefír (2 dl)
7 evőkanál kristálycukor (14 dkg)
fél citrom reszelt héja
4 evőkanál étolaj
15 evőkanál liszt (30 dkg)
1 csomag sütőpor
csipet só
10 dkg aszalt vörösáfonya
4 evőkanál nutella
(Tetejére: 2 dl tejszín, 1 csomag habfixáló, néhány szem áfonya)
 
 
Keverő tálba tesszük az egész tojásokat, a kefirt, a cukrot, az étolajat és alaposan összekeverjük. Hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet, a citromhéjat a csipet sót és simára keverjük. Beleforgatjuk a vörösáfonyát és  20x28 cm-es, sütőpapírral kibélelt tepsibe öntjük. A nutellából kis halmokat teszünk a süti tetejére. Villa segítségével kissé széthúzgáljuk a nutella halmokat.
A sütőt 160 fokra előmelegítjük és megsütjük a sütit. Amikor teljesen kihűlt hosszúkás szeletekre vágjuk.
Az eredeti recept úgy írja, 2 dl tejszínt kemény habbá kell verni és ezzel bevonni a sütit. Nálunk nem mindenki szereti a tejszínhabot, így én nem kentem a tetejére, de biztos ami biztos, azért vettem egy flakon habspray-t, hátha mégis csak azzal szeretnék enni.
 
 
Jó étvágyat kívánok, ehhez az egyszerű, de finom sütihez!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése