Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2018. november 19., hétfő

Sütőtökös almás muffin

Igazi őszi sütivel készültem ma. A zamatos alma és az édes sütőtök házasításából született muffinnal.


Be kell vallanom a sütőtök sokáig nem tartozott a kedvenceim közé. Kicsi lány koromban szívesen ettem, de egyszer csak ráuntam, és onnantól kezdve a világ minden kincséért sem kóstoltam meg. Talán az lehetett az oka, hogy besokalltam a sütőtöktől. Amit nem csodálok, hiszen öcsém - aki 9 évvel fiatalabb nálam, folyton sütőtök pürét evett. Egyszerűen imádta. Sokáig én is nyalakodtam az ő babakajájából, de egyszer csak elmúlt az imádat. Aztán, évtizedekig rá sem bírtam nézni, aztán egyszer, amikor megéreztem s sülő tök illatát ellenállhatatlannak éreztem, és azóta ismét a kedvenceim közé tartozik. Egyszerűen változnak az idők, változnak az ízlések....


Hozzávalók:
25 dkg sütőtök (sütve, tisztán mérve)
1 alma
10 dkg barnacukor
8 dkg vaj
2 tojás
20 dkg liszt
1 csomag sütőpor
0,5 dl tejszín
1 mokkáskanál fahéj
csipet gyömbér
csipet szerecsendió
csipet só


A kihűlt sült sütőtököt kikaparjuk a héjából és botmixerrel pürésítjük. Hozzáadjuk a vajat és a cukrot, és nagyon sima krémmé keverjük. Ekkor beleütjük a tojásokat, és tovább keverjük. Ezután beleöntjük a tejszínt, a lisztet, a sót és a fűszereket. Az egészet sima masszává keverjük. Legvégül hozzáreszeljük az almát, és összekeverjük a tésztával. 
A tésztát egyenletesen elosztjuk a muffin formákba, és 160 fokra előmelegített sütőben megsütjük.


Az almától és a sütőtöktől szaftos és puha lesz, a fűszerek pedig remek illatot adnak a kis sütiknek.


Jó sütést, majd jó étvágyat kívánok hozzá!


  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése