Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2019. február 18., hétfő

Mexikói tokány

Azt gondoltam feltaláltam a spanyolviaszt, aztán kiderült, hogy mégsem. Olyan büszke voltam magamra amikor kitaláltam, hogy az itthon lévő pulykacombból, vörös babból, kukoricából, paprikából és zöldborsóból valami egész új ételt kreálok, nevezetesen Mexikói tokányt. Már fejben össze is állt az egész étel, de gondoltam rápillantok az internetre, hátha van valami hasonló dolgot. És találtam nem is egy, hanem rengeteget Mexikói tokány receptet. Mondjuk különösebben nem lepődtem meg ezen, hiszen nincs új a Nap alatt. De ettől függetlenül, nem keseredtem el, és továbbra is próbálok kreatívkodni. Egyébként nagyon jól sikerült a saját változatom. Biztos, hogy máskor is el fogom készíteni. 


Hozzávalók:
1 kisebb fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
50 dkg sertéscomb
1 doboz csemege kukorica konzerv
1 doboz zsenge zöldborsó
1 doboz vörösbab konzerv
1 kaliforniai paprika
2 evőkanál sűrített paradicsom
bors
chili paprika


A vöröshagymát apróra vágjuk és kevés olajon üvegesre dinszteljük. Ekkor hozzátesszük a ujjnyi csíkokra vágott húst, ízesítjük sóval, frissen őrölt borssal és a zúzott fokhagymával és az erős paprikával. A húst szakaszosan pirítjuk. (Zsírjára pirítjuk, majd kicsi vizet öntünk rá és ezt a folyamatot még néhányszor megismételjük.) Amikor félig puha a hús, hozzákeverjük a paradicsompürét és összepirítjuk. Felöntjük egy kevés vízzel, hozzátesszük a zöldségeket és lassú tűzön összefőzzük. Ha szükséges öntünk rá még egy kevés vizet, és utána ízesítünk.
Párolt rizzsel vagy sült krumplival tálaljuk.


Ha van maradék húslevesünk inkább azt használjuk víz helyett, sokkal ízesebb lesz az ételünk. Pulykacombból is tökéletesen elkészíthető ez az étel.
Jó főzést és jó étvágyat kívánok hozzá!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése