Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2017. július 17., hétfő

Fűszeres borda, sült almával

Néhány hete láttam egy főzős műsorban valami hasonló receptet. Akkor azonnal elhatároztam, hogy ki fogom próbálni, mert nagyon egyszerűnek és gyorsnak tűnt. És valóban az is. Az eredeti receptben rozmaringgal sütötték meg a húst, és nem volt benne a sült alma. Nekem nem volt itthon friss rozmaringom - sajnos a télen kifagyott - a szárítottat pedig nem nagyon szeretem, inkább más friss zöldfűszerekkel ízesítettem. Nagyon szeretem a sültekhez az édeskés, savanykás ízeket, és mivel a konyha asztalon ott virítottak a szép nyári almák, 2-3 alma is került a húsok közé. Isteni finom lett. És a visszamaradó zsír....arról inkább nem beszélek, az valami csoda. Próbáljátok ki ti is.


Hozzávalók:
1 kg csontos karaj
1-2 ágacska borsikafű, majoranna, kakukkfű
1 kisebb fej fokhagyma
só 
bors
3 evőkanál sertészsír
3 - 4 alma




A húst legalább ujjnyi vastag szeletekre vágjuk - ezt a műveletet legjobb ha hentesre bízzuk, mert a csontot, ha nincs megfelelő bárdunk, szinte művészet elnyiszálni. A bordaszeleteket frissen őrölt borssal és sóval ízesítjük, egy rövid ideig állni hagyjuk, hogy jól átjárják az ízek.
Egy nagyobb serpenyőben kevés zsírt hevítünk, rádobjuk a zöldfűszereket, a félbe vágott fokhagyma gerezdeket, és a hússzeletek mind két oldalára rápirítunk. 
Egy tepsibe tesszük az előpirított húsokat, a pecsenye léből kivesszük a fűszereket - a hagymát nem - és ráöntjük a borda szeletekre. Teszünk hozzá még néhány kanál zsírt és 2-3 evőkanálnyi vizet.  Én a serpenyőbe szoktam önteni egy kevés vizet, éppen csak összeforralom, és azt öntöm a húsra. Ilyenkor a serpenyőbe "odakapott" pörzsanyagok feloldódnak és nagyon jó ízt adnak a húsnak. 
Alufóliával lefedjük a tepsit, és légkeveréses sütőben 170 fokon kb. 45-50 percig pároljuk a bordákat. Ha már jó puhák a hússzeletek, közé tesszük, a cikkekre vágott almát, és még néhány percre lefedve sütjük. Amikor az almák is megpuhultak, levesszük a fóliát, és egy kicsit megpirítjuk a húst, hogy szép színe legyen.
Az alma sütési ideje nagyban függ a fajtájától! Én most kásás nyári almából készítettem, ezért elég volt neki 7-8 perc.
Véleményem szerint  a petrezselymes krumpli, vagy a sült hús zsírjával elkevert tört krumpli illik hozzá a leginkább.


Jó étvágyat kívánok hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése