Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2017. július 27., csütörtök

Szedres süti citrommázzal

Egy újabb gyümölcsös süti, amelyet alig vártam, hogy elkészíthessek. Nézegettem, az apró bogyócskákat, mikor lesznek annyira érettek a szemek, hogy ismét elkészítsem, ezt a finomságot. Tavaly készítettem először, miután  egy újságban megláttam ezt a receptet. Láttam, hogy egyszerű kevert tészta, de a díszítés annyira feldobja, hogy akár ünnepi alkalmakkor is megállja a helyét.
Ma reggel jó korán felkeltem, hogy délután már a kihűlt és feldíszített sütivel várjam haza drága szeretteimet.
 
 
Hozzávalók:
Tésztához
15 dkg vaj
3 tojás
1 pohár natúr joghurt
12 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
1 csipet só
22 dkg liszt
fél csomag sütőpor
25 dkg szeder
Tetejére
15 dkg porcukor
fél citrom leve
Díszítéshez
néhány mentalevél és szeder
 
 
A vajat habosra keverjük a cukorral, a vaníliás cukorral, majd egyesével beledolgozzuk a tojásokat, majd a joghurtot. A lisztet összekeverjük a sóval és a sütőporral és elvegyítjük a habosra kevert tojásos masszába.
Egy püspökkenyér formát kizsírozunk és kilisztezünk, majd belesímitjuk a tészta felét. A szederből néhány szemet félre teszünk a díszítéshez, a többit pedig egyenletesen a tésztára szórjuk, majd rákanalazzuk a maradék tésztát.
 
 
170 fokosra előmelegített sütőben kb. 45-50 perc alatt megsütjük.
 
 
A porcukrot a citromlével simára keverjük (kb.5-6 perc) és a kihűlt sütemény tetejére csorgatjuk. A maradék szeder szemekkel és a menta levelekkel kidíszítjük a sütemény tetejét.
 
 
Nagyon jó sütést kívánok hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése