Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2022. október 4., kedd

Meggyes - mákos kiflifelfújt

Hétvégén  túlvásároltam magam kifliből. Gondolkodtam, hogy betegyem-e a fagyasztóba, hogy hirtelen jött kifli-éhség esetén legyen mihez nyúlni, de inkább úgy döntöttem, készítek belőle egy kis édességet. Első gondolatom máglyarakás volt, de azt a közelmúltban készítettem, és dióban sem bővelkedtem. Azonban hűtőszekrényben  volt egy adag darált mák, így adott volt, hogy azt fogom felhasználni. Igaz a diót sokkal  jobban szeretem, mint a mákot, de az eszemre hallgatva a mák mellett döntöttem. Végül is nem bántam meg, hogy mákkal készítettem, mert a mák és a meggy remekül harmonizált a felfújtban.

 

Hozzávalók:
6 kifli
3 tojás
5+10+10 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
5-6 dl tej (amennyit a kifli felvesz)
15 dkg darált mák
1 üveg magozott meggybefőtt
kevés vaj és zsemlemorzsa a tepsibe


A szikkadt kifliket kb. fél cm vastag karikákra vágjuk. A tojások sárgáját kikeverjük 5 dkg cukorral, és vaníliás cukorral. Amikor jó habos, beletesszük a reszelt citromhéjat, és hozzáöntjük a langyos tejet. A keveréket több részletben a kiflikre öntjük, hogy mindenhol átjárja.  Egy sütőedényt kikenünk vajjal és meghintünk zsemlemorzsával, majd beleöntjük a kiflis keverék felét. Rászórjuk a 10 dkg cukorral összekevert darált mákot, és a meggyet, majd befedjük a maradék kiflivel.
 
170 fokra előmelegített sütőben kb.  20 percig sütjük. Ez idő alatt a tojásfehérjéből keményhabot verünk, amit 10 dkg cukorral édesítünk. A forró felfújt tetejére kenjük a habot, visszatoljuk a sütőbe és 150 fokon addig sütjük, amíg a hab szép rózsaszínű lesz.
Amikor langyosra hűlt kockára vágva tálaljuk.


Habár ez a mákos variáció isteni, azért legközelebb dióval is ki fogom próbálni.
Jó étvágyat kívánok hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése