Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2022. október 31., hétfő

Békaszáj

A nevével ellentétben, nem egy gusztustalan dologról, hanem egy nagyon finom és nagyon is gusztusos sütiről van szó. Tegnap hétvégi lazulásnak azt terveztem, hogy leülök és megnézek egy filmet. Bekapcsoltam a laptopot, de nem a mozi csatornára kattintottam, hanem arra a mappára, amiben a süti recepteket gyűjtöm. Ha megtetszik egy recept ide mentem le, vagy írom. Megakadt a szemem ezen a bejegyzésen, Békaszáj. Vajon mi ez? Egyáltalán nem emlékeztem rá, hogy mikor írtam ide.


A pontos leírás alapján lelki szemeim előtt, már láttam a sütit, és a kis sütimanók is nyomban elkezdtek suttogni  a fülembe: "Ne nézz filmet, süssél sütit!" Családomtól persze rögtön jöttek: "...miért nem pihensz, ... soha nem tudsz a nyugton maradni...." és hasonló, óvó megjegyzések, ami persze jól esik, de ha sütni kell, akkor sütni kell. Amikor készen lettek a finom sütik, persze ők is nagyon örültek, hogy inkább a konyhában nyüzsögtem, és nem a tv előtt punnyadtam.  Örülök, hogy rábukkantam erre a receptre, amit, mint mondtam nem tudom honnan, melyik sütis oldalról ered, de így is köszönöm annak, aki feltette. Biztos, hogy ezentúl sokszor el fogom készíteni, mert egyszerű, sok van belőle, nem túl drága, mutatós, és ami a legfontosabb, finom.


Hozzávalók:
Tésztához:
70 dkg liszt
csipetnyi só
27 dkg zsír
3 evőkanál kristálycukor
1 csomag sütőpor
3 tojássárgája
2-2,5 dl tejföl
Töltelékhez:
3 tojásfehérje
20 dkg kristálycukor
20 dkg darált dió
kevés citromhéj
Tetejére:
porcukor


A liszthez hozzákeverjük a sütőport, a sót, a kristálycukrot, majd elmorzsoljuk benne a zsírt. Ezután beletesszük a tojások sárgáját, a tejfölt és szép simára gyúrjuk. Hűtőszekrénybe legalább egy órán keresztül pihentetjük. Amíg pihen a tészta, elkészítjük a tölteléket, amelyhez  habot verünk a tojásfehérjéből. Amikor már kemény a hab, 2-3 részletben hozzáadjuk a kristálycukrot, és tovább verjük a habot. Legvégül beletesszük a darált diót, a reszelt citromhéjat, és azzal is összekeverjük. A tésztát kb. 3 mm vastagra nyújtjuk, és 6 cm-es köröket szúrunk ki belőle. A körök közepére teszünk 1-1 kávéskanál tölteléket, félbehajtjuk, és a sütik két szélét kissé összenyomjuk. A közepét nem kell összenyomni, sőt nem is tudjuk a töltelék miatt. Sütés közben, kissé szét fog nyílni, és olyan formája lesz, mint a békaszájának, innen ered a neve is. A megformázott sütiket sütőpapírral bélelt, vagy zsírral kikent tepsibe tesszük, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt rózsaszínűre sütjük. Amint kiszedjük  a tepsiből, vaníliás porcukorba hempergetjük őket.
 

Jó sütést és jó étvágyat kívánok hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése