Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2022. október 25., kedd

Paradicsomszószban sült csirke

Mindig is szívesen kertészkedtem, de mostanában a lányom teljesen megfertőzött az évelő virágok ültetésével. Hétvégén szert tettem néhány újabb virágra, amiket természetesen azonnal el is kellett ültetnem, ezért igyekeztem olyan ételt választani, ami mellett nem kell órákig a konyhában ácsorogni. Paradicsomszószban sült csirkére esett a voksom, mert az előkészítésével nem kell órákig pepecselni, a többi pedig már a sütő dolga, én pedig nyugodtan kertészkedhetek.  Köretként rizs főztem hozzá, és máris készen volt a finom ebéd. Remekül illik hozzá a tészta is. Ha  esetleg elfogy a köret, és marad még egy kevéske szaft, azt  jó puha kenyérrel még ki lehet tunkolni. Szerintem ez a legfinomabb benne.  
Az eredeti recept paradicsom pürét ír, de én a nyáron készített Sült paradicsomszószt használtam hozzá.


Hozzávalók:
70- 80 dkg csirke (mell, comb, szárny)
1 nagy doboz sűrített paradicsom
4 evőkanál olívaolaj
5-6 koktélparadicsom
2 gerezd fokhagyma
1 fej lilahagyma
1 fej vöröshagyma
arasznyi póréhagyma  (vagy 3 újhagyma fehér része)
1 teáskanál szárított bazsalikom
bors


A csirke darabokat megszórjuk sóval. Egy tálba összekeverjük a paradicsomszószt a fűszerekkel (bazsalikom, bors, 2 gerezd fokhagyma) és az olajjal, majd beletesszük a húst. Egy tepsibe beleöntjük a paradicsomos húst. A póréhagymát kb. fél cm vastag karikákra, a lila és vöröshagymát vékony cikkekre vágjuk, a fokhagymát és a koktélparadicsomotokat feldaraboljuk és az egészet egyenletesen elosztjuk a csirke tetején. Alufóliával letakarjuk és 180 fokos sütőben egy órán keresztül pároljuk, ekkor leszedjük róla a fedést és rápirítunk. 


Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése