Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2022. október 1., szombat

Tejbegrízes túrógobóc

A múlt hét elég húzós volt, mert rengeteg feladatot kellett megoldani. Még termett annyi paradicsom, hogy egy újabb adag sült paradicsomot készítsek, kaptunk egy nagy kosár körtét, amiből befőttet készítettem, és ekkor volt Lencsi unokám keresztelője, amire süteményekkel készültem. Ennyi tennivaló mellett, egész héten igyekeztem olyan ételeket készíteni, ami gyorsan elkészül, ezért egyik napra beterveztem a túrógombócot, mert az egész család nagyon szereti és az elkésztése sem vesz órákat igénybe. A hagyományos - vízben kifőzött - gombócot szoktam főzni, ezt a fajtát még soha nem csináltam. Barátnőmtől kaptam ezt a receptet. Találkoztam már korábban is ezzel a recepttel, de kétségeim voltak vele kapcsolatban. De most, hogy Évi ajánlotta, bátran neki láttam, mert biztos voltam benne, hogy jó lesz. Bízom az ízlésében, és ha ő azt mondja finom, akkor az nagy valószínűséggel nekem is ízlik majd. És milyen igaza volt, mert valóban nagyon finom.


Az elkészítése valóban nagyon gyors. Mondjuk az én esetemben a gyorsaság most nem egészen úgy alakult, ahogy terveztem, mert volt segítségem is. Hiába volt előző napi maradék leves, a túrógombóc elkészítése annyi időbe telt, mintha a levest is most tettem volna fel főni.... vajon miért? 😀


Hozzávalók:
15 dkg gríz
5 dl tej
5 evőkanál cukor
1 csomag vaníliás cukor
csipet só
50 dkg túró
Tetejére:
pirított zsemlemorzsa


A tejet felforraljuk a cukorral, vaníliás cukorral és a csipet sóval. Beleszórjuk a grízt, és folyamatos keverés mellett megfőzzük. Langyosra hűtjük és összekeverjük az áttört túróval, majd gombócokat formázunk belőle és pirított zsemlemorzsába forgatjuk. Ízlés szerint porcukorral, tejföllel kínáljuk.


Jó étvágyat kívánok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése