Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2017. március 13., hétfő

Sárgaborsó krémleves

Mindenféle krémlevest szeretek, lehet az gyümölcs vagy zöldség, de sárgaborsó krémlevest sokáig nem készítettem. Sárgaborsót korábban soha nem főztem, így a belőle készült krémleves sem jutott soha eszembe. Egy nyaralás során ettem először sárgaborsó krémlevest és nagyon ízlett. Kicsit hasonlított a lencsére, amit viszont elég gyakran főzök. Amikor haza jöttünk, azonnal elkezdtem keresni a sárgaborsó leves receptjét. Persze az internet tele volt receptekkel. Nehéz volt kitalálni, hogy vajon melyik lesz az igazi, de a korábban készített zöldség krémlevesek sémájára elkészítettem a saját változatomat, amely az egész család tetszését elnyerte.
 
 
Hozzávalók:
30 dkg sárgaborsó
1 kis fej hagyma
zsír
1 db babérlevél
bors
tejföl
tejszín
 
 
A sárgaborsót egy éjszakára beáztatjuk.
A hagymát apró kockára vágjuk és zsiradékon megdinszteljük, a borsót leszűrjük és a dinsztelt hagymához adjuk, majd felöntjük legalább 1,5 l vízzel. Ízesítjük sóval, borssal és babérlevéllel. A borsót nagyon puhára, szinte szétfőzzük. Kivesszük belőle a babérlevelet és összeturmixoljuk. Ha túl sűrűnek találjuk, felöntjük annyi vízzel amennyi levest szeretnénk. 3 evőkanál tejfölt és 1 dl tejszínt simára keverünk, és a forró levesből merünk hozzá, hogy szép sima legyen és a forró leveshez csorgatjuk és összeforraljuk.
A leveshez betétnek kínálhatunk pirított virsli karikákat vagy bacon szeleteket, apróra vágott főtt sonkát vagy füstölt tarját, de egy kevés füstölt sajt is nagyon finom benne.
 
 
A hagyma dinszteléséhez én most füstölt szalonna zsírját használtam, amely nagyon finom ízt adott neki.  A levesbe főzhetünk egy kicsi füstölt húst is, de akkor vigyázni kell a sózással. Ha nem főzünk bele füstölt húst, akkor pürésített leves hígításakor használhatunk húslevest, az is nagyon finoman ízesíti.
 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése