Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2017. május 28., vasárnap

Epres mascarpone torta

Akár milyen nagy az ember gyereke, attól még gyereknapra neki is jár valami apró kedvesség. Én ma egy mascarponés epres tortával leptem meg a drága gyerekeimet.
Nagyon finom lett, ami nem is csoda, hiszen szívem összes szeretetével készítettem.
 
 
A tészta elég sok vajat tartalmaz, így elég szaftos lesz. A krém, az eperrel nem túl édes, de a tészta eléggé az, így csodásan kiegészítik egymást. A krémet én most folyékony édesítő szerrel készítettem, így néhány kalóriát is spóroltam.
Készítsétek el ti is, gyorsan elkészül és végtelenül egyszerű az elkészítése, a legbonyolultabb művelet a piskóta összekeverése.
 
 
Hozzávalók:
Tésztához
20 dkg vaj
15 dkg kristálycukor
3 tojás
10 dkg liszt
10 dkg darált dió
1 csomag sütőpor
1 citrom reszelt héja és leve
csipetnyi só
Krém
25 dkg mascarpone
2 dl tejszín
1 csomag habfixáló
ízlés szerint porcukor
vaníliás cukor
Díszítéshez
8-10 szem eper
citromfű
 
 
A lágy vajat habosra keverjük a kristálycukorral, majd egyesével beledolgozzuk az egész tojásokat. Hozzákeverjük a lisztet, a darált diót, a csipetnyi sót, a sütőport, a citrom héját és levét.
Egy 24 cm-es tortaformát kibélelünk sütőpapírral és belekanalazzuk a masszát, 180 fokosra előmelegített sütőben kb. 35 perc alatt megsütjük.
Amíg hűl a tészta, elkészítjük a krémet. 2 dl tejszínt 1 csomag habfixálóval és ízlés szerinti cukorral kemény habbá verjük. A mascaropnét a vaníliás cukorral habosra keverjük, majd óvatosan beleforgatjuk a tejszínhabot.
 
 
A krémet a tortalap tetejére simítjuk és eperszemekkel és citromfűvel díszítjük.
 
 
Nagyon jó étvágyat kívánok hozzá!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése