Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2017. május 5., péntek

Spárgás tejszínes csirke

A Vidék íze újság májusi számában találtam rá erre a könnyű tavaszi ételre és azonnal elhatároztam, hogy el fogom készíteni. Ma rengeteget törtem a fejem, hogy mi legyen a vacsora,   de a délutáni bevásárlás során, amikor megláttam a gyönyörű zöldspárgát, azonnal eszembe jutott a recept. Nem bántam meg, hogy elkészítettem, mert nagyon finom lett, a spárga tele van vitaminnal  és nagyon gyorsan elkészül. Mikorra megfő a rizs elkészül a hús is, az egész étel bő 40 perc alatt készen van. 
 
 
Hozzávalók:
60 dkg csirkemell filé
5 dkg vaj
50 dkg zöldspárga
1 csomag újhagyma
4 dl tejszín
1 teáskanál liszt
ételízesítő
bors (ízlés szerint lehet fehér vagy fekete)
petrezselyem zöldje
 
 
Egy mélyebb serpenyőben  felolvasztjuk a vajat és az ujjnyi vastag csíkokra vágott, sóval és borssal ízesített csirkemellet fehéredésig sütjük benne.  Amikor már szépen kifehéredett a hús és elfőtte a levét, hozzáadjuk az újhagyma vékony karikákra vágott fehér részét, és az 1-1,5 cm-es darabokra aprított spárgát. Fedő alatt puhára pároljuk az egészet. Amikor jónak találjuk a húst is és a spárgát is, meghintjük a liszttel és felöntjük a tejszínnel. Ételízesítővel, apróra vágott petrezselyem zöldjével és szükség szerint borssal ízesítjük és alaposan összeforraljuk, besűrítjük a tejszínes mártást.
 
 
Én most rizzsel készítettem, de legközelebb tésztával fogom.
Jó étvágyat kívánok hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése