Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2017. január 21., szombat

Csöröge

Még mindig farsang van, és én ismét fánkot sütöttem, igaz nem szalagosat, hanem csörögét. Nem mintha csak farsang idején lehetne fánkot sütni................ persze, hogy lehet de ilyenkor szinte elvárás. A fánk mindegyik változatát szeretem, időszaktól, évszaktól, napszaktól függetlenül.
Szóval ma csörögét sütöttem - vagy forgácsfánkot, herőcét ki hogyan ismeri. Gyerekkoromban herőce néven ismertem ezt a sütit. Általában keresztanyám sütötte és sokkal puhább volt mint amit mostanában ette. Aztán kiderült a titok, ő élesztős tésztából készítette ezt a finomságot.
Többféle receptet kipróbáltam amíg rátaláltam a számomra ideális csörögére. Nem annyira puha, mint keresztanyué, viszont nem is teljesen száraz. A tésztája kívül keményebb, belül viszont finom puha, egyszóval csoda finom.
 
 
Mivel a tésztájában több cukor van mint a legtöbb csörögében, ezért én nem szoktam forrón porcukorba forgatni, csak meghintem vele, aztán mindenki a saját ízlésének megfelelően szórhatja kakaós, fahéjas vagy vaníliás porcukorral, vagy belemártogathatja a finom házi baracklekvárba.
Remélem kedvet kaptatok hozzá, hogy elkészítsétek.
 
 
Hozzávalók:
50 dkg liszt
1 cs. sütőpor
2 dl tejföl
10 dkg porcukor
6 tojássárgája
10 dkg margarin
2 evőkanál rum
1 citrom reszelt héja
csipetnyi só
 
 
A tészta hozzávalóit összegyúrjuk és alaposan kidolgozzuk. Ha nagyon lágynak érezzük a tésztát,  akkor egy kevés lisztet még tehetünk hozzá, majd legalább 30 percig pihentetjük. A pihentetési idő után, lisztezett deszkán kb. 3 mm vastagra nyújtjuk és derelye vágóval rombuszokat vágunk belőle. A rombuszok közepét 1 vagy 2 helyen bevágjuk és a tészta végét átbújtatjuk a résen.
 
 
A tésztát közepesen forró olajban szép barnára sütjük.
 
 
Ha szándékosan szerettem volna ilyen formákat sütni akkor biztosan nem sikerül, de most néhány csöröge olyan alakú lett mint a madár :)
 
 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése