Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2016. október 23., vasárnap

Hóvirág

A mai édességet drága nagymamámtól tanultam. A Hóvirág nevet a kétszersültről kapta, amiből készül. Évek óta nem készítettem, és amikor kerestem a boltban a Hóvirág kétszersültet, értetlenül néztek rám, hogy mit keresek. Ez azonban nem szegte kedvem és addig keresgéltem, amíg olyan kétszersültet nem találtam, amelynek az íze és az állaga leginkább hasonlít a régire - csak a mérete lett fele.
Nagyon szeretem ezt a krémes finomságot, mert nagyon egyszerű, és főleg azért mert a gyerekkor ízét idézi fel.

 
Hozzávalók:
6 tojássárgája
6 kanál cukor
6 kanál liszt
1 cs. vaníliás cukor
9 dl tej
1 doboz Arany kétszersült
2-3 dl tej
0,5 dl rum
mazsola
2 dl tejszín
 
 
7 dl tejet felforralunk, közben a tojások sárgáját a cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a lisztet és a vaníliás cukort, a maradék 2 dl tejet, és a forrásban lévő tejhez adjuk. Lassú tűzön krémet főzünk belőle.
 
 
Egy üvegtálat kibélelünk rumos-tejbe mártott kétszersültekkel és a  krém egy részével bevonjuk és meghintjük mazsolával. A rétegezést addig folytatjuk amíg a hozzávalók tartanak, úgy hogy a tetejére krém kerüljön.
Amikor kihűlt a krém, tejszínhabbal díszítjük.

 
A kétszersültet nem szabad nagyon eláztatni, éppen csak bele kell mártani a rumos-tejbe. A krémet nem kell kihűteni, melegen kell a kétszersültre tenni. Én tejszínhab helyett Hulala habot használtam, mert az sokkal jobban tartja a formáját.
Remélem kipróbáljátok, és ízleni fog.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése