Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2016. október 21., péntek

Vörösbabos - kaliforniai paprikás csirkemell



Ma egy nagyon finom csirkés ételt hoztam nektek. Ez a nagylányom kedvence. Ha jól emlékszem valamelyik recept újságban olvasta és azonnal megtetszett neki. Aztán egy alkalommal amikor náluk voltam megkóstoltam, és én is beleszerettem ebbe a csodás ételbe. A szósz, amelyben a csirkemell darabkák vannak, kicsit édeskés a vörösbab és a kaliforniai paprika miatt, csípős a chilitől és a borstól, savanykás a mustártól és a paradicsomtól. Kavarognak benne az ízek, de nem összevisszaságban, hanem kellemes harmóniában. És ráadásul nem kell órákig állni a tűzhely mellett, hiszen kb. 45 perc alatt elkészül.



Hozzávalók: 
1 nagyobb csirkemell 
1piros és 1 sárga kaliforniai paprika 
 1 doboz hámozott paradicsom konzerv vagy 6-7 frissen hámozott paradicsom
2 doboz konzerv  vörösbab  
2 közepes vöröshagyma  
2 gerezd fokhagyma  
1 evőkanál mustár 
 1 evőkanál paradicsompüré
4 evőkanál ketchup,  
só, bors, chili-pehely vagy por  
étolaj

 A csirkemellet kisujjnyi csíkokra vágjuk, sózzuk, borsozzuk és kevés olajon lepirítjuk.
Egy másik, magas falú serpenyőben, kevés olajon üvegesre pirítjuk az apróra vágott vöröshagymát. Hozzáadjuk a mustárt, a paradicsompürét, a ketchupot és egy kicsit ezzel is pirítjuk. Beletesszük a zúzott fokhagymát, a kockára vágott paprikát. Sózzuk, borsozzuk és felöntjük annyi vízzel, hogy ép csak ellepje a paprikát.



10 perc főzés után hozzáadjuk a babot és a kockázott paradicsomot, és ezekkel is összeforraljuk. 



Legvégül hozzáadjuk a pirított húst és összefőzzük.



Én elsősorban sült krumplival szoktam készíteni, de párolt rizzsel is nagyon finom.




Az eredeti receptben sertésszűzből készült, és abból is nagyon finom.
Kívánok hozzá nagyon jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése