Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2016. október 19., szerda

Kefires gyűrű

Ezt a bögrés süti receptet néhány évvel ezelőtt egy kedves kolléganőmtől kaptam. Azt mondta, hogy ez a sütemény elronthatatlan. És tényleg az, ugyanakkor nagyon gyorsan elkészül, olcsó, és nagyon finom. Sőt nagyon sokoldalúan elkészíthető. Tepsiben sütve egy nagyon finom kevert tészta lesz a végeredmény. Nyáron mindenféle gyümölccsel szoktam megszórni és ekkor egy finom gyümölcsös pite lesz a végeredmény, de szoktam csokival, dióval is készíteni. Igazán ünnepi desszertet tudok belőle varázsolni, ha kapcsos tortagyűrűben sütöm, csokimázzal és cukordrazséval díszítem.


Hozzávalók: 
2 pohár kefir
4 egész tojás
3 pohár kristálycukor

1 pohár étolaj
4 pohár rétesliszt
1 cs. sütőpor
csipetnyi só

 
A kefirt az egész tojásokkal és a kristálycukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a lisztet, az étolajat, a sütőport és a csipetnyi sót.
25 cm-es kapcsos gyűrűforma alját kikenjük zsiradékkal és az egész formát beszórjuk liszttel. Zsiradékkal azért nem szabad a forma oldalát kikenni, mert akkor nem jön szépen fel a sütemény. 180 fokra előmelegített légkeveréses sütőben kb. 40 perc alatt megsütjük. 
 

Amikor kihűlt a tészta, csokimázzal bevonjuk és cukordrazséval díszítjük.

 
Ha tepsiben készítem, akkor ez a tészta mennyiség 25-35 cm-es tepsibe elegendő, és ekkor kb. 30 perc elegendő a sütéshez.
Természetesen sütő függvénye a sütési idő, de tűpróbával ellenőrizhetjük, hogy át sült-e a süti.
Remélem felkeltettem az érdeklődéseteket, és ti is elkészítitek ennek a finom sütinek valamelyik változatát. 
 
És még egy plusz kép egy gyümölcsös változatról.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése