Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2017. június 15., csütörtök

Citromfű és mentaszörp

Tegnap két finom szörpöt is készítettem. Az egyiket citromfűből a másikat mentából. Hatalmas citormfű és menta "bokor" van a keretemben, évekig  csak csodáltam őket a szépségük miatt, vagy a levelüket használtam fel díszítésnek, vagy a friss limonádéba ízesítőnek. Aztán valakitől hallottam a citromfűszörpről. Először kicsit furcsának találtam, hogy zöld levelekből szörpöt főzzön valaki, de aztán belegondoltam.....miért is nem, hiszen a bodzavirág is valami hasonló. Egy a lényeg, megnéztem, hogyan kell készíteni, és nekifogtam egy - egy adag citromfű és mentaszörp készítésének. Annyira finom lett, és annyira ízlett mindenkinek, hogy azóta minden évben több adagot is készítek. Hideg szódavízzel a nyári hőségben a legfinomabb hűsítők, télen pedig forró vízzel hígítva, vagy teába öntve isteni forróital készíthető belőle.
 
 
Hozzávalók:
1 nagy csokor menta vagy citromfű
2 citrom
2 liter víz
2 kg cukor
5 dkg citromsav
 
 
A citoromfüvet vagy a mentát csokorba szedjük, megtisztítjuk az esetleges száraz, vagy sérült levelektől, és alaposan megmossunk.
Egy nagyobb fazékba, vagy üvegbe tesszük a leveleket, belekarikázzuk a citromot, majd felöntjük hideg vízzel. Az edényt lefedjük és 1-2 napig hideg helyen áztatjuk a leveleket.
 
 
A vizet, a levelekkel és a citromkarikákkal együtt feltesszük forrni, amikor forr beletesszük a cukrot és összeforraljuk, majd beletesszük a citromsavat is. Kiszedjük a leveleket és citormot a szörpből. Ha citrom magok, vagy levéldarabkák vannak a főzetben akkor leszűrjük. Még forrón üvegekbe töltjük, és száraz duntszba kihűtjük.
 
 
Csak praktikaként mondom, én csokorba kötve teszem a füveket a vízbe, így könnyebb kiszedni a végén, mintha levelenként halászgatnánk ki őket. Vigyázzatok, csak olyan cérnával kössétek át a csokrokat, amelyek nem műanyagok, illetve nem szinezik meg a szörpöt.

3 megjegyzés: