Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2017. június 17., szombat

Levendula szörp

Már napok óta tervezgettem, hogy levendula szörpöt készítek.
 
 
Az egésznek egy akadálya volt, hogy nem volt elegendő levendulám.  De tegnap, kedves kolléganőmtől kaptam egy hatalmas csokor virágot, így végre neki foghattam a szörp készítésnek.
 
 
Az egész konyhát már akkor betöltötte a csodás levendula illat, amikor a virágokat szedtem le a száráról, aztán amikor leöntöttem a forró sziruppal tovább fokozódott az illat. A szirupnak olyan "semmilyen" színe volt, egészen addig, amíg bele nem öntöttem a citromot, mert akkor megtörtént a csoda, hiszen csodás rózsaszín lett a szörp. A látványa és az íze is csodás.

 
Hozzávalók:
10 dkg levendula (csak a virág)
1,5 kg cukor
1,5 l víz
2 nagyobb citrom
2 teáskanál citromsav
 
 
A 0,5 vízbe öntünk az 50 dkg cukrot és összeforraljuk. A virágokat egy edénybe tesszük és ráöntjük a forró szirupot, lefedjük és legalább egy éjszakán keresztül áztatjuk a virágokat.
 
 
Másnap egy sűrű lyukú szűrön lecsepegtetjük. A maradék 1 kg cukrot összefőzzük 1 liter vízzel, és a leszűrt levendulás sziruphoz önjük. A citromot leszűrjük és a citromsavval együtt a forró szörphöz öntjük.
 
 
Üvegekbe töltjük a szörpöt, majd száraz dunsztba kihűtjük.
 

5 megjegyzés:

  1. Kérdésem ! Cukorbeteg hogyan tudna levendulából szörpöt késziteni ?

    VálaszTörlés
  2. Én most épp ezzel próbálkozom stevia-eritrit keverékkel. 4x erősebb édesítő hatása van, tehát elsőre így próbálom a receptet átalakítani.

    VálaszTörlés
  3. Köszi a receptet,mára lett kész.Színe olyan mint a tied,és fincsi is.Bár nekem csak fele mennyiség lett kevesebb volt a levendulám.Tihanyiból készült.

    VálaszTörlés
  4. Én most készìtem a szörpit...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva! Remélem ízlik majd. Én ma fogom csinálni.

      Törlés