Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2017. június 25., vasárnap

Túrós zserbó

Sokáig csak a hagyományos, Anyukám által készített zserbót ismertem....és bevallom nekem a mai napig ez a süti az "etalon". Valahol olvastam a túrós zserbó receptjét. Gondoltam, hogy nem lehet rossz, hiszen ugyanúgy van benne dió, baracklekvár, csoki máz a tetején, de mindezeken túl, kellemes vaníliás túrókrém. Igaz, akkor még nem ettem, de elképzeltem az ízek harmóniáját. Amikor elkészítettem nem csalódtam ebben a finom süteményben. Ajánlom minden zserbó és túrós süti rajongónak.


Hozzávalók:
Tésztához:
40 dkg liszt
15 dkg porcukor
15 dkg margarin
1 tojás
1 tojássárgája
1 mokkáskanál szódabikarbóna
3 mokkáskanál sütőpor
2 evőkanál tejföl
csipetnyi só
1 evőkanál cukrozatlan kakaópor
Diós-lekváros töltelék:
2-3 evőkanál baracklekvár
7 dkg dió
7 dkg kristálycukor
Túró töltelék:
50 dkg túró
20 dkg porcukor
3 evőkanál gríz
3 tojássárgája
6 dkg margarin
1 citrom reszelt héja
1 csomag vaníliás cukor
4 tojásfehérje
Tetejére:
10 dkg étcsoki
1 evőkanál étolaj



A liszthez hozzákeverjük a porcukrot a csipetnyi sót, a sütőport és a szódabikarbónát, majd elmorzsoljuk benne a margarint, hozzáadjuk az egész tojást és a tojássárgáját, valamint a tejfölt. Rugalmas tésztát gyúrunk belőle, három részre osztjuk, és az egyikbe belegyúrjuk a kakaóport. Ha szükséges több tejfölt is tehetünk a tésztába.


Egy 22x33 cm-es tepsit alaposan kikenünk zsírral és beletesszük az egyik, tepsi nagyságúra nyújtott sárga lapot. Megkenjük lekvárral, megszórjuk a darált dióval és a kristálycukorral. A kakaós lapot is kinyújtjuk, és befedjük vele a lekváros réteget.  Erre kerül a túró krém, amelyhez az alaposan összetört túrót összekeverjük a porcukorral, a grízzel, a lágy margarinnal, a tojások sárgájával. Ízesítjük a citrom héjával és a vaníliás cukorral. Habbá verjük a tojások fehérjét és óvatosa a túróhoz keverjük. A túrótöltelék tetejére kerül a második sárga lap.
Villával megszurkáljuk a tésztát és 170 fokosra előmelegített sütőben aranybarnára sütjük (sütőtől függően, kb. 40 perc).


Amikor kihűlt csokimázzal bevonjuk.  
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése