Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2016. november 5., szombat

Holland krémes

A múlt héten egyik ismerősöm említette ennek a sütinek a nevét. Korábban soha nem hallottam róla, de nagyon kíváncsi voltam, hogy milyen lehet. Rövid keresgélés után rátaláltam a tökéletesnek vélt receptre........ és most, hogy kipróbáltam, állíthatom, hogy tényleg az.  Puha mézes lapok között finom rumos és csokis krém, és egy vékony réteg lekvár. A finom ízek kavalkádját a  tetején lévő puncsos krém teszi teljessé. És nem  csak finom, de igazán szép is. Ha valami sütemény nem sikerül szépre, de azért finom, kicsit bosszankodni szoktam, de ilyenkor a család mindig azt mondja, az a lényeg, hogy finom legyen. Szerintem viszont az is nagyon fontos, hogy látványra is szép, inycsiklandó legyen egy étel vagy sütemény. Hát ez a kettős - az íz és a látvány - ennél a sütinél teljesen összejött. Nagyon örülök, hogy kipróbáltam, és biztos vagyok, hogy még sokszor fogom készíteni. Bíztatlak titeket is, hogy tegyétek ugyanezt.
 
 
Hozzávalók:
Tésztához
50 dkg liszt
3 dkg margarin
3 dkg zsír
15 dkg porcukor
2 tojás
1 teáskanál szódabikarbóna
4 evőkanál méz
1 dl tejföl
csipetnyi só
Krémhez
6 dl tej
6 evőkanál liszt
1 evőkanál kristálycukor
20 dkg margarin
15 dkg porcukor
2-3 evőkanál rum
2-3 evőkanál kakaópor
4-5 evőkanál baracklekvár
Mázhoz
12 dkg margarin
12 dkg porcukor
1 csomag főzés nélküli puncs pudigpor
2 evőkanál tej
 
 
 
A mézet, a porcukorral, a zsírral, a margarinnal és a tojással összekeverjük, majd hozzáadjuk a tejfölt, a lisztet a szódabikarbónát és a csipetnyi sót.
A tésztát 4 cipóra osztjuk és egyenként 4 lapot sütünk belőle.
A krémhez felforraljuk a tej 3/4 részét. A lisztet összekeverjük a kristálycukorral és a maradék tejjel simára keverjük, és a forrásba lévő tejhez önjük és sűrű krémmé főzzük. A margarint habosra keverjük a porcukorral és a kihűlt lisztes krémhez adjuk. A krémet megfelezzük, egyik felébe kakaóport keverünk, a másikba pedig rumot.
A lapokat a következő módon töltjük meg: mézes lap - kakaós krém - mézes lap - baracklekvár - mézes lap - rumos krém - mézes lap.
A mázhoz a margarint, a porcukrot a tejet és a pudingport gőz felett összekeverjük és még melegen a tészta tetejére kenjük.
 
 
Jó étvágyat kívánok az elékészített süteményhez!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése