Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2016. november 19., szombat

Macskaszem

Ugye mondtam már, hogy a diós sütik a kedvenceim, ezért egy újabb diós-habos finomsággal készültem. Érdekes, hogy gyerekkoromban nem igazán szerettem ezt a sütit, mert a tésztáját nem találtam elég édesnek. Mára viszont pont emiatt szeretem. A tésztája egyáltalán nem édes, de ezt ellensúlyozza a közepében húzódó diós hab. A habot szegélyező meggy pedig finoman savanykás, így teljes az ízek harmóniája. Bevallom sokáig halogattam ennek a sütinek az elkészítését, mert a kinézete alapján bonyolultnak gondoltam. Aztán amikor első alkalommal elkészítettem, ez a félelmem azonnal eltűnt, egyáltalán nem volt bonyolult az elkészítése. Azóta rendszeresen szerepel nálunk a süti repertoárban. Semmi extra összetevő, csak liszt, élesztő, dióshab és meggy, mégis nagyon finom és mutatós süti készíthető belőle. Hamarosan itt a karácsony, remélem sok olvasóm karácsonyi asztalán szerepelni fog ez a sütemény.
 
 
Hozzávalók:
Tésztához
1 dl tej
3 dkg élesztő
1 mokkáskanál cukor
30 dkg liszt
4 tojássárgája
14 dkg margarin
csipetnyi só
Hab és töltelék
4 tojásfehérje
20 dkg kristálycukor
20 dkg dió
2-3 evőkanál zsemlemorzsa
fejtett meggybefőtt vagy friss meggy
1 felvert tojás a tészta lekenéséhez
 
 
Langyos tejben elkeverjük a cukrot és felfuttatjuk benne az élesztőt. A lisztet átszitáljuk, elmorzsoljuk benne a margarint, beletesszük a csipetnyi sót, a tojássárgáját és a felfuttatott élesztőt. Szép sima tésztát gyúrunk belőle és 3 részre osztjuk. Az első tésztát vékony lappá nyújtjuk, a szélét megszórjuk zsemlemorzsával, kristálycukorral és kirakjuk meggyel. A tészta két oldalát feltekerjük úgy, hogy a két tekercs között 1,5-2 ujjnyi hézag legyen. Ebbe a részbe tesszük bele a habot, amelyhez habbá verjük a 4 tojásfehérjét, hozzáadjuk a cukrot, majd a diót.
A tésztát óvatosan sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, és lekenjük tojással. A többi lappal is ugyanígy járunk el.
160 fokosra előmelegített sütőben 25-30 perc alatt megsütjük.
A tészta lapokat akkorára nyújtjuk, amekkora tepsiben sütni fogjuk. A habot kanállal is a tésztára lehet halmozni, de habzsákból, vagy nylon zacskóból - amelynek levágjuk a sarkát - sokkal egyszerűbb rátenni. Az első süti próbálkozásom során egy probléma akadt a sütivel, hogy a tekercsek kicsit megrepedtek. Azóta sikerült orvosolni ezt a problémát azzal, hogy miután lekentem a tésztát tojással, hústűvel néhány helyen megszúrom a meggyes részt, így távozni tud a sütés közben keletkezett gőz.
 


 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése