Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2016. november 29., kedd

Női szeszély

Ismét egy olyan recepttel készültem, ami gyerekkorom óta nagy kedvencem. Amikor kislány voltam alig vártam, hogy nagymamám felszeletelje és langyosan megkaphassam az első szeletet. Mai napig nagyon szeretem ezt a sütit, mert az elkészítése nagyon egyszerű, kiadós, és főleg azért mert nagyon finom. A sütemény tésztája egyáltalán nem édes, de ezt ellensúlyozza a rajta lévő lekvár és cukros tojáshab, így a végeredmény egy nagyon harmonikus ízű süti. Fissen - amikor éppen csak kihűlt - a legfinomabb.

 
Hozzávalók:
Tésztához
30 dkg liszt
13 dkg zsír
4 tojássárgája
1 dl tej
1 evőkanál cukor
2 dkg élesztő
Tetejére
4 evőkanál lekvár
4 tojásfehérje
20 dkg porcukor
csipetnyi só

 
A tejben elkeverjük a cukort és felfuttatjuk benne az élesztőt. A lisztbe elmorzsoljuk a zsírt, hozzáadjuk a tojássárgáját, majd a felfuttatott élesztőt. Összegyúrjuk a tésztát. Egy 20x30 cm-es tepsit kizsírozunk, ujjnyi vastagságúra nyújtjuk a tésztát és tepsibe tesszük, majd 1 órán keresztül meleg helyen kelesztjük. A sütőt 160 fokosra előmelegítjük és félig megsütjük (kb.15-20 perc) a tésztát. Közben a tojásfehérjét egy csipetnyi sóval kemény habbá verjük, amikor már kemény a hab hozzáadjuk a cukrot és jól összekeverjük.
Amikor félig megsült a tészta, kivesszük a sütőből, megkenjük lekvárral, rákenjük a habot és takaréklángon megszárítjuk a habot, úgy hogy szép világosbarna legyen a színe.
A tésztára bármilyen lekvárt tehetünk. Én erre a sütire szoktam a hűtőszekrényben megbúvó, maradék lekvárokat felhasználni, mert minél többféle van benne annál pikánsabb. Mama receptjében a habhoz porcukor van írva, de én mindíg kristálycukorral készítem.
Mama régen, és Anyukám a mai napig rombusz alakúra vágja ezt a sütit. 

 

Volt amikor téglalap alakúra vágtam, az ízén nem változtatott, de nekem mégiscsak a rombusz formára vágott süti szeletek azok, amelyek a Női szeszélyhez tartoznak.
Sok sikert kívánok az elkészítéséhez.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése