Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2016. november 1., kedd

Tejszínes gesztenyetorta

November 1. nálunk nem csak Mindenszentek ünnepe, hanem a fiam születésnapja is. A gyerekeim születésnapjára, egészen picikoruktól fogva én készítettem a szülinapi tortát. Lehet, hogy nem olyan profi mint a cukrászok által készített, de benne van az összes szeretem, és azt hiszem ez fontosabb, mint a tökéletes külső. Arról nem beszélve, hogy az általam készített torták házi tojásból, csokiból, tejszínből....minden adalékanyag nélkül készülnek.
Most, hogy negyedszázados lett az én kicsi fiam, tejszínes gesztenye tortával kedveskedtem neki. Nagyon finom lett, a piskótája puha, a töltelék könnyű, habos, és pikánsan érződik rajta a rum.
 

 
Hozzávalók:
Piskótához (25 cm-es tortához)
28 dkg cukor
35 dkg liszt
1,5 dl olaj
1,5 dl tej
4 tojás
1 teáskanál sütőpor
csipetnyi só
Krémhez
60 dkg gesztenyemassza
6 dl  tejszín  vagy Hulala hab
1-2 evőkanál rum
 
 
A piskótához először csipetnyi sóval habbáverjük a tojásfehérjét és a cukorból beleteszünk néhány kanálnyit, hogy nem essen össze. A tojássárágáját a maradék cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk az olajat és a tejet, majd a lisztet és a sütőport. Sütőpapírral bélelt tortaformában, 160 fokos sütőben, kb. 30 perc alatt megsütjük. Tűpróbával ellenőrizzük, hogy megsült e a tésztánk.
Amíg hűl a piskóta elkészítjük a krémet.
A gesztenye masszán krémesre keverjük 1-2 kanál rummal és kevés tejszínnel. A többi tejszínt habbáverjük. Annyit kiveszünk belőle amennyi a díszítéshez szükséges, a többit óvatosan belekeverjük a gesztenye krémbe.
A piskótát három részre vágjuk és megtöltjük a krém háromnegyedével. A maradék krémmel bevonjuk a tortát. A tetejét a félretett habbal díszítjük.
 
 
A krémhez nem használtam cukrot, mert a Hulala hab cukrozott, de ha tejszínből készítitek akkor ízlés szerint ízesíteni kell a habot. A tejszínhabhoz célszerű habfixálót is használni, ha azt szeretnétek, hogy tartós legyen a tejszínhab.
A mostani változatban két részletben sütöttem a tortát és egyrészébe kakaóport kevertem.
Sok sikert kívánok a sütéshez!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése