Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2016. november 21., hétfő

Szezámmagos csirke

Szeretem ezt az ételt, mert az édes, a sós, a csípős egyszerre van benne jelen. A ragacsos mázon lévő pirított szezámmagról nem is beszélve. Csoda finom étel. Sok-sok évvel ezelőtt, első kóstolásra szerelem lett részemről. Sokáig csak kínai büfében ettem ezt a finomságot, aztán elkezdtem kutatni a receptje után. Többféle receptet kipróbáltam amíg rátaláltam arra a receptre, amely nekem a legjobban ízlik. Ennek a bundája a keményítőtől finoman ropogós. A máz kellően sűrű, nem folyik le a húsról. és az íze is nagyszerű. És ezeken felül amit még szeretek ebben a receptben, hogy gyorsan elkészül.
 
 
Hozzávalók:
1 nagyobb csirkemell (kb. 60 dkg)
bors
1 teáskanál étkezési keményítő
Bundához
6 evőkanál liszt
3 evőkanál étkezési keményítő
1 tojás
1 evőkanál étolaj
1 mokkáskanál sütőpor
2-3 evőkanál víz
Máz
3 kanál méz
3 kanál cukor
4 kanál ketchup
ízlés szerint balzsamecet
ízlés szerint chilipor vagy erőspaprika krém
5-6 evőkanál szezámmag
 
 
A húst nagyobb kockákra vágjuk, sózzuk, borsozzuk, megszórjuk az étkezési keményítővel és félre tesszük, amíg elkészítjük a bundát és a szószt.
Először a szószt készítjük el: a mézet a cukorral összekeverjük, és egy kicsit karamellizáljuk, ekkor hozzáadjuk a ketchupot, az erőspaprikát, a balzsamecetet és összeforraljuk. A szezámmagot serpenyőben zsemleszínűre pirítjuk.
A bundához a tojást elhabarjuk, hozzáadjuk a sót, a lisztet, a keményítőt, a sütőport és simára keverjük. Hozzáadjuk az étolajat és a vizet. A tésztának olyannak kell lennie, mint a nagyon sűrű palacsintatészta. Ha nagyon sűrű a tészta tegyünk hozzá még 1-2 kanál vizet.
A tésztába beleforgatjuk a hús darabokat, és wokkban, felforrósított olajban megsütjük.
Papírtörlőre - vagy csepegtető rácsra - szedjük a megsült húsdarabokat.
Az eredeti recept szerint a kész húsokat a meleg mázba forgatjuk és alaposan megszórjuk  pirított szezámmaggal.
Párolt tojásos rizzsel tálaljuk.
 
 
Ha a szószhoz erőspaprika krémet használunk, akkor az ne legyen sós és balzsam ecet helyett sima ecetet is használhatunk. Én nem szoktam a mázba bele forgatni a húst mert nálunk van aki kevesebb mázzal szereti, így mindenki annyi szószt és szezámmagot tesz rá, amennyit szeretne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése